کالج دیجیتال مارکتینگ

همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

کالج دیجیتال مارکتینگ

همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کال تو اکشن (CTA یا Call To Action) چیست؟

CTA یا کال تو اکشن به مفهوم  لینک متنی، تصویری، دکمه یا لینک وب‌سایت است. مسئله مهم در طراحی CTA این است که مخاطب به کلیک بر روی آن ترغیب شود.CTA‌ها باید به اندازه کافی قانع‌کننده، تشویق‌کننده و دارای پیشنهاد ارزشمند باشند. CTA نقش بسیار مهمی در بازاریابی دارد و تبدیل مخاطبان به lead را تسهیل می‌کند.

درواقع CTA به معنی دعوت از کاربران برای انجام کاری است که در نهایت منجر به درگیری کاربر با برند ،محصول یا خدمت می شود. CTA لزوما دکمه نیست. در هر قالبی از تبلیغات و یا ارتباط با مخاطب می توان با یک عبارت موثر به عنوان کال تو اکشن مشتری را به بازدید از سایت، فروشگاه به صورت حضوری ، شناخت برند و … ترغیب کرد.

اینفوگرافیک نکات CTA ترغیب کننده

 

 

  • علیرضا ابراهیمیان
  • ۰
  • ۰

آگاهی از برند(brand awarness) چیست و چرا برای کسب و کار مهم است؟

آگاهی از برند(brand awarness) چیست؟

آگاهی از برند به این مفهوم است که برند کسب و کار شما ، محصولات و سرویس های شما توسط مصرف کننده ها شناخته شده باشد.اگر این شناخت شکل بگیرد

اهداف جزئی‌تری که باید در کمپین‌ها داشته باشید!

  1. حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مختلف را افزایش دهید.
  2. آگاهی از برند و یادآوری از برند را افزایش دهید. (درباره شاخص‌های آگاهی و یادآوری از برند در ادامه صحبت می‌کنیم)
  3. تعامل با برند (media mention، social mention و review mention) را افزایش دهید.
  4. ترافیک ارگانیک و ارجاعی را افزایش دهید.

فوروارد پیام‌ها در شبکه های اجتماعی

فوروارد بیشتر پیام‌ها و پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها درافزایش آگاهی از برند شما مؤثر است. هر چه بتوانید محتوای ویروسی بیشتری تولید کنید، در آگاهی از برند و تقویت برند موفق‌تر خواهید بود.

یکی از بررسی‌هایی که کارشناسان بازاریابی در گذشته انجام می‌دادند بررسی تعداد فورواردهایی که در ایمیل‌های ارسالی به مشتریان و مخاطبین انجام می‌شده است. در حال حاضر رویکردهای ایمیل مارکتینگ تغییر کرده است و اهداف بهتر و معنادار تری در ایمیل مارکتینگ دنبال می‌شود.

در این زمینه استفاده از کوتاه کننده لینک bitly مناسب است. با استفاده از این سرویس اگر اکانت bitly داشته باشید، بعد از ایجاد لینک کوتاه و قرار دادن آن در شبکه‌های اجتماعی و مکان‌های مختلف، می‌توانید اگر کاربری آن لینک را در جای جدیدی منتشر کرد، مطلع شوید. همچنین اطلاعات دموگرافیک کاربرانی که روی لینک کلیک کرده و یا آن را به اشتراک گذاشته‌اند، را هم در گزارش bitly ببینید.

  • علیرضا ابراهیمیان