کالج دیجیتال مارکتینگ

همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

کالج دیجیتال مارکتینگ

همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

  • ۰
  • ۰

ریتارگتینگ یا هدف گیری مجدد چیست؟

ریتاررگتینگ یا هدف گیری مجدد به گونه ای از بازاریابی گفته می‌شود که در آن، شما کاربرانی که در گذشته از وبسایت شما بازدید کرده‌اند را با انواع تبلیغات آنلاین در سراسر صفحات وب هدف‌گیری می‌کنید.

طبق آمار در اکثر وبسایت‌ها تنها ۱ تا ۲ درصد از کاربران در اولین بازدید از وبسایت خرید کرده یا در وبسایت ثبت‌نام می‌کنند. ریتارگتینگ ابزاریست که به شرکت‌ها و وبسایت‌ها کمک کرده تا به ۹۸ درصد باقی مانده از کاربران که در همان بازدید اول خرید یا ثبت‌نامی انجام نداده‌اند دست یابند.

 تفاوت ریتارگتینگ با سایر تبلیغات بنری آنلاین چیست؟

در ریتارگتینگ شما تنها کاربرانی را هدف گیری می‌کنید که در گذشته از وبسایت شما بازدید کرده و آشنایی اولیه با برند شما را کسب کرده اند. در ریتارگتینگ شما می‌توانید انتخاب کنید که تنها کاربرانی که به بخش خاصی از سایت شما رفته یا به طور کلی از وبسایت شما بازدید کرده‌اند هدف گیری مجدد شوند، در هر صورت به شما ضمانت داده می‌شود که شما تنها بابت کاربرانی پول می‌پردازید که قبلا از وبسایت شما بازدید کرده‌اند.
در تبلیغات آنلاین معمولی و رایج شما باید تبلیغات خود را برای هدف گیری افرادی که در سطح اولیه قیف خرید شما قرار می‌گیرند انجام دهید، زیرا در این نوع از تبلیغات، تبلیغ شما به تمامی افرادی که حتی وبسایت شما را ندیده‌‌اند نمایش داده می‌شود. در این نوع تبلیغات شما باید به معرفی شرکت خود، جلب اعتماد، به طور موثری برندینگ و کارهایی از این دست بپردازید.

ریتارگتینگ چیست

در ریتارگتینگ چگونه مخاطبان رهگیری میشوند؟

ریتارگتینگ یک تکنولوژی بر اساس کوکی (cookie) است که از یک کد جاوا اسکریپت برای دنبال کردن کاربران شما در تمامی فضای وب به صورت ناشناس استفاده می‌کند.

روش کار ریتارگتینگ به این شکل است که شما کد ساده و کوچکی که معمولا به نام پیکسل یا SDK شناخته می شود را در بخش خاصی از سایت یا در تمامی صفحات سایت خود قرار می‌دهید. SDK یا پیکسل برای کاربران وبسایت شما غیر قابل مشاهده بوده و مهم تر از همه اینکه بر روی عملکرد وبسایت شما تاثیری نمی گذارد. هر مرتبه که یک کاربر جدید به بخشی از وبسایت شما که در آن پیکسل یا SDK را پیاده سازی کرده اید بیاید، این کد یک کوکی بر browser کاربر مورد نظر را میگذارد و آن کاربر را به فضایی که به آن “مخاطبین”  گفته میشود اضافه میکند.  بعد از این هر بار که این کاربر نشان شده در فضای وب فعالیت کند، این کوکی بهشرکت تبلیغاتی که با شما همکاری می‌کند این اجازه را می‌دهد که وی را شناسایی کرده و تبلیغات مورد نظر شما را به آن کاربر نشان دهد و این اطمینان حاصل می‌شود که تبلیغات شما تنها به کاربرانی نمایش داده می‌شود که قبلا از وبسایت شما بازدید کرده اند. تعداد کاربران سایت شما تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت کمپین های ریتارگتینگ شما دارد. حتی اگر آمادگی برای شروع یک کمپین ریتارگتینگ را ندارید، من به شما شدیدا توصیه می کنم که شروع به ساختن “مخاطبین” خود کنید، چون با توجه به ضرب المثل معروف ما ایرانی ها ” هرچی پول بدی آش میخوری! “، زمانی که بخواهید کمپین خود را ران کنید، تعداد بیشتری کاربر هدف گرفته دارید و درنتیجه نتیجه بهتری میگیرید و کمپین موثر تری خواهید داشت.

اگر شخصی از مخاطبین شما به هدف کمپین شما برسد، از میان دسته ی “مخاطبین” خاص آن هدف خارج می شود، شما میتوانید تگ دیگری ایجاد کرده و تبلیغات متفاوتی را به کاربرانی که به اهداف کمپین های شما می رسند نشان دهید.


نحوه کار ریتارگتینگ

تفاوت بین ریتارگتینگ و ریمارکتینگ چیست؟

تا به حال واژه ریمارکتینگ را شننیده اید؟اطلاع دارین که تفاوت بین ریمارکتینگ و ریتارگتینگ چه هست؟ در این بخش می خوایم یکم در مورد این موضوع صحبت کنیم
در حدود ۸ سال پیش گوگل در بخش ادوردز خودش که امروز که ما داریم دربارش صحبت می‌کنیم به گوگل ادز تغییر نام داده، شکلی از ریتارگتینگ را رونمایی کرد و “ریمارکتینگ” نام گذاری کرد، که هیچ چیزی جز گمراهی و گیج شدن برای اکثر بازاریاب ها نداشت.
بنابراین ریمارکتینگ مختص به تبلیغات نمایشی گوگل ادز هست و ریتارکتینگ رویکردی هست که در پشت ریمارکتینگ نهفته است.

  • ۹۷/۰۷/۰۹
  • علیرضا ابراهیمیان

تبلیغات آنلاین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی