کالج دیجیتال مارکتینگ

همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

کالج دیجیتال مارکتینگ

همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

  • ۰
  • ۰

همکاری در فروش یا affiliate marketing چیست؟

افیلیت مارکتینگ جز روش‌های بازاریابی است که می‌تواند تأثیر مستقیم بر روی فروش محصولات داشته باشد. درواقع این نوع بازاریابی توسط افرادی خارج از کسب‌وکار انجام می‌شود. به بیان ساده در افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی پیشنهاد خرید یا معرفی محصول بر روی وب‌سایت و یا وبلاگ ناشر افیلیت قرار داده می‌شود و اگر این تبلیغات منجر به فروش محصول شود، مبلغی از طرف صاحب محصول به ناشر افیلیت که بازاریابی محصول را انجام داده، پرداخت می‌شود.

در برنامه‌های افیلیت مارکتینگ  (affiliate program)،  اهداف و شاخص‌هایی برای سنجش میزان نتیجه‌بخش بودن تبلیغات در نظر گرفته می‌شود. این شاخص‌ها می‌تواند کلیک کاربر بر روی لینک تبلیغات، خریداری محصول یا وارد کردن ایمیل توسط کاربر باشد. آنگاه اگر تبلیغ در آن سایت نتیجه‌بخش باشد، بر اساس میزان فروش و یا  با روش‌های دیگر به صاحب سایت مبلغی پرداخت می‌شود. در ادامه در مورد نحوه محاسبه پرداختی به ناشر تبلیغات توضیح می‌دهیم. به افیلیت مارکتینگ بازاریابی پورسانتی نیز می‌گویند.


مزیت بازاریابی معرف (افیلیت مارکتینگ) برای تبلیغ دهندگان

بعضی کسب‌وکارهای کوچک افیلیت مارکتینگ را برای تبلیغات خود مناسب نمی‌دانند. درحالی‌که افیلیت مارکتینگ از بهینه‌ترین روش‌ها در رسیدن به هدف‌های بازاریابی است و جزو روش‌های با ROI بالا در مارکتینگ محسوب می‌شود. چون شما به‌عنوان یک تبلیغ دهنده فقط زمانی برای بازاریابی افیلیت هزینه پرداخت می‌کنید که نتیجه‌ای که از آن انتظار داشته‌اید را به دست آورید. ازاین‌جهت به این نوع بازاریابی، بازاریابی بدون ریسک می‌گویند. همچنین شما برای شروع بازاریابی افیلیت نیازی به سرمایه یا پرداخت اولیه ندارید. به همین خاطر این بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک نیز مناسب است.

مزیت بازاریابی معرف برای ناشران تبلیغات

ناشران، افیلیت مارکتینگ را فرصت بسیار خوبی برای فروش محصولات بدون نیاز به تولید و یا انبارداری محصولات می‌دانند. میزان درآمد حاصل از افیلیت مارکتینگ به موارد زیر وابسته است:

  • میزان بازدهی و قابل‌اعتمادی شبکه تبلیغاتی که با آن همکاری می‌کنید.
  • مقدار مبلغی که به ازای به هدف رسیدن تبلیغات دریافت می‌کنید و همچنین conversion rate لینک‌هایی که در سایت خود قرار می‌دهید.
  • میزان شناخت شما درباره مخاطبین سایتتان که چه محصولاتی را بیشتر می‌پسندند و احتمال خرید چه محصولاتی در وب‌سایت شما بیشتر است.
  • ۹۷/۰۷/۱۹
  • علیرضا ابراهیمیان

نظرات (۱)

  • نوجوان خامنه ای
  • سلام

    خسته نباشید

    میاید همدیگرو دنبال کنیم ؟!

    و اگر میشه یک مطلب معرفی سایت ما را در سایتتون بزارید و به ما اطلاع دهید تا همین کار را بکنیم.

    با احترام
    نوچوان خامنه ای
    پاسخ:
    سلام وقت بخیر
    فکر میکنم مطالب سایت مون بایکدیگر هم موضوع نباشه
    ممنون از شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی